Effektiv Tidsbesparelse

Spar tid med EMS-træning, da det kan levere betydelige træningsresultater på kortere tid sammenlignet med konventionel træning.

Skånsom Genoptræning

Ideel til genoptræning efter skader, da EMS tillader målrettet muskelaktivering uden at belaste leddene.

Effektiv Core Træning

EMS er særligt effektiv til at målrette og styrke kernemuskulaturen, hvilket kan forbedre kropsholdning og reducere nakke og rygsmerter.

EMS Cph – Oplev fremtiden inden for EMS træning

Velkommen til EMS Cph, der drives af Emilie Blom, der har mere end otte års professionel erfaring inden for fitnessindustrien. Emilie har på egen krop nydt godt af de mange positive effekter ved EMS træning, og har startet EMS Cph for at gøre en forskel for andre danskere - gennem fremtidens træningsform.

EMS Cph er sat i verden for at hjælpe dig mod en aktiv hverdag med mere overskud, glæde og velvære. Vi har specialiseret os i EMS træning, som er en skånsom og effektiv træningsform, der er velegnet til fedtforbrænding, muskelopbygning og meget mere.
EMS træning

i hjertet af København

Vores træningsstudie ligger på Dag Hammarskjölds Allé i hjertet af København. Her har vi fornøjelsen af at byde dig indenfor i vores moderne og lækre rammer, hvor du kan glemme alt om tid og sted for en stund og fokusere 100 % på din træning. Med vores centrale placering i København kan du nemt komme til og fra studiet via både bil, cykel, offentlig transport m.v. 

EMS er en træningsform med mange unikke fordele

EMS (forkortelse for Elektrisk Muskel Stimulering) er en træningsform, der har vundet frem de seneste år – og med god grund. Listen over fordele ved træningsformen er lang og inkluderer bl.a. følgende:
  • Effektiv træning af styrke, kondition og kropsholdning

    Den elektriske stimulering aktiverer dine muskler dybere end ved traditionel træning, hvilket sikrer en udbytterig træning, der bidrager med øget styrke samt forbedret kondition og kropsholdning.

  • Skånsom træning til ethvert behov

    EMS er skånsomt for leddene, hvilket minimerer risikoen for skader. Det er derfor også velegnet til genoptræning og til forebyggelse af skader.

  • Individuel tilpasning

    EMS træning kan dyrkes af alle på tværs af aldersgrupper og træningsniveauer, idet træningen kan tilpasses individuelle mål og behov.

  • Tidsbesparende – træn på blot 20 minutter

    Træningen passer perfekt ind i en travl hverdag, idet du kan træne på blot 20 minutter.

  • Forbedret muskeltonus

    Træningsformen er også ideel for dig, der drømmer om en mere stram og tonet krop.

Målgruppen for EMS træning er bred, idet alle – med få undtagelser – kan dyrke denne form for træning og opnå gode resultater. Du kan også dyrke EMS, hvis du er mellem 18 og 80 år gammel, og i øvrigt er sund og rask.

Gør dig selv en tjeneste og prøv træningsformen hos EMS Cph, hvis du har et ønske om at komme i god form og gøre noget godt for din krop og dit sind. Træningen kan erstatte eller supplere anden træning.
EMS Cph

Støtter dig gennem hele din rejse

Hos EMS Cph brænder vi for at gøre en forskel for vores klienter, og vi vil sætte en ære i også at få lov til at hjælpe dig med at nå dine mål.

For at give dig de bedste forudsætninger for at lykkes sørger vi for at skræddersy et træningsprogram til dig, der tager udgangspunkt i dine individuelle behov og dine målsætninger.

Book en prøvesession og oplev magien ved EMS træning

Ønsker du at tage del i de mange fordele, der er ved EMS træning? Og er du bosat i København eller omegn? Så book en prøvetræning hos EMS Cph i dag og glæd dig til en fantastisk oplevelse i selskab med en dygtig og motiverende instruktør.

Sådan foregår EMS i praksis

Nedenfor forklarer vi trin-for-trin, hvordan træningen foregår:
Påklædning

For at dyrke EMS skal du klædes rigtigt på. Først skal du iklædes XBody træningstøj, som du kan leje eller købe, hvorefter du bliver iført vores XBody DryWear dragt. EMS dragten er med elektroder, der bevirker, at impulserne stimulerer de største muskelgrupper bestående af arme, skuldre, ben, baller, mave, ryg og bryst. 

Aktivering og indstilling af EMS maskine

Når du er iført både træningstøj og dragt, vil du blive forbundet til vores EMS maskine (XBody Actiwave), og impulsernes volumen vil blive tilpasset, så de passer til dig og dit niveau. Impulserne får musklerne til at trække sig sammen og efterligner naturlige nerveimpulser, hvilket bidrager til en effektiv træning.

Den egentlige træning

Herefter starter den egentlige træning. Gennem 20 minutter vil du i selskab med en passioneret instruktør blive guidet gennem effektive træningsøvelser, der vil aktivere samtlige muskelgrupper.

Virker EMS træning?

Ja, EMS træning virker. Det viser vores mange års erfaring på området.

Du kan forvente at opleve synlige resultater på kort tid, når du træner hos EMS Cph. Udbyttet kan variere fra person til person og afhænger bl.a. af livsstil og alder, men gennem træningen er der udsigt til en stærkere, sundere og mere tonet krop.

EMS tager udgangspunkt i en innovativ teknologi, der via elektriske impulser gør det muligt at aktivere og styrke musklerne på et helt andet og højere niveau end ved traditionel træning. Vi anbefaler 1-3 træninger om ugen.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er EMS træning?
Hvordan virker EMS træning?
Er EMS træning sikker?
Hvem kan drage fordel af EMS træning?
Kan EMS erstatte traditionel træning?
Er EMS træning velegnet til vægttab?
Er EMS træning egnet til alle aldre?
Hvornår begynder man at se resultater fra EMS træning?

EMS står for elektrisk muskelstimulation. Det er en træningsmetode, hvor elektriske impulser sendes gennem kroppen for at stimulere muskelkontraktioner. Dette kan forbedre muskelstyrke og tone.

Under EMS træning placeres elektroder på kroppen, og elektriske impulser sendes gennem musklerne, hvilket efterligner naturlige nerveimpulser. Dette resulterer i sammentrækninger af musklerne, hvilket bidrager til træningen.

EMS træning er generelt sikker, men det er vigtigt at følge instruktionerne og anvende udstyret korrekt. Det anbefales at træne under vejledning fra en professionel for at undgå potentielle risici.

EMS træning kan være gavnligt for en bred vifte af mennesker, herunder dem, der ønsker at forbedre muskelstyrke, kondition eller genoptræning efter skade. Dog bør personer med visse medicinske tilstande konsultere en læge før brug.

20 minutters EMS træning kan svare til 90 minutters HIIT træning og kan derved sagtens erstatte traditionel motionstræning. Den professionelle træner har mulighed for at presse den trænende i relation til personens eget niveau, hvorfor EMS i de fleste tilfælde sagtens kan erstatte traditionel træning.

*HIIT = Højintensiv intervaltræning

EMS træning kan bidrage til vægttab ved at øge muskelmasse og forbrænde kalorier. Dog bør det kombineres med en sund kost og kardiovaskulær træning for bedre resultater.

Gravide kvinder bør undlade EMS træning, især i abdominalområdet, medmindre det er godkendt af deres læge. Det er vigtigt at konsultere en sundhedsprofessionel inden træning under graviditet.

Hos EMS Cph træner vi ikke gravide, medmindre det kan dokumenteres at det er lægens anbefaling.

Resultaterne kan variere, men nogle personer oplever forbedringer inden for få uger. Konsistens og kombination med en sund livsstil er afgørende for optimale resultater.